Kia Motors on nimetty uudeksi viralliseksi jalkapallon UEFA Eurooppa-liigan yhteistyökumppaniksi. Kolmen vuoden sponsorointisopimus kattaa vuodet 2018-2021.
UEFA:n Eurooppa-liiga on maailman suurin seurajoukkueiden ammattilaisjalkapallokilpailu, johon osallistuu seuroja 54 maasta ympäri Eurooppaa. TV-yleisöä liiga kerää yhteensä 980 miljoonaa.
Myös fanit mukaan!
Kia Motors toimittaa 90 ajoneuvoa UEFA:lle (Union of European Football Associations) Eurooppa-liigan finaaleihin 2019, 2020 ja 2021. Autoilla kuljetetaan muun muassa tuomareita, toimitsijoita ja delegaatioita.
Lisäksi Kia Motors ja UEFA toteuttavat ensimmäisen UEFA Europa League Trophy Tour -kiertueen, joka antaa faneille mahdollisuuden nähdä ikonisen voittopokaalin ympäri Eurooppaa. Kia kutsuu myös nuoria eurooppalaisia jalkapallofaneja ottelupallon kantajiksi tulevien kausien ajan.
Thomas Oh, Executive Vice President and Chief Operating Officer at Kia Motors Corporation: “Tämä kumppanuus tarjoaa meille mahdollisuuden kasvattaa Kian maailmanlaajuista tunnettavuutta entisestään. UEFA Europa League on yksi maailman kilpailluimmista jalkapalloturnauksista ja tarjoaa brändille kiehtovan alustan, joka yhdistää sen olemassa oleviin Kia-asiakkaisiin ja mahdollisiin uusiin ostajiin ympäri maailmaa.”
Näkyvästi urheilussa
Kia on näkyvästi mukana kansainvälisessä urheilussa. Kia jatkaa jalkapallon MM-kisojen yhteistyökumppanina vuoteen 2022. Lisäksi Kia on tenniksen Australian avointen pääyhteistyökumppani. Tennistähti, maailmanlistan ykkönen Rafael Nadal puolestaan on Kian brändilähettiläs.