Kia on kirjoittamassa tänä vuonna jälleen uuden kappaleen historiaa Suomessa. Merkki on saavuttamassa sen kaikkien aikojen markkinaosuusennätyksen. Samalla Kia on vahvistamassa asemaansa maamme viidenneksi rekisteröidyimpänä automerkkinä.
”Kian maahantuonti Suomessa alkoi vuonna 2004. 17 vuodessa Kia on mennyt monien ikonisten volyymiautomerkkien ohi myyntitilastoissa nousten maamme suosituimpien automerkkien joukkoon. Kian kasvua tänä vuonna ovat tukeneet uudet sähköiset tuotteemme, osaava myyntiverkosto sekä uskolliset asiakkaamme”, sanoo Kia Brand Director Rami Kittilä.
Kesällä markkinakolmonen
Kia teki viime vuonna Suomessa sen kaikkien aikojen ennätyksen, kun sen markkinaosuus nousi 7,3 prosenttiin. Merkki on jatkanut vahvassa kasvussa myös tänä vuonna. Kia on ollut jo kahtena peräkkäisenä kuukautena Suomen kolmanneksi rekisteröidyin automerkki. Elokuussa merkin markkinaosuus nousi 8,8 prosenttiin. Uusia Kia-autoja on rekisteröity tänä vuonna Suomessa jo 5290 kappaletta. Kumulatiivista kasvua rekisteröinneissä on 11,3 prosenttia.
”Kian menestystä kuvaa ”Kia-ilmiö”, joka näkyy ennennäkemättömänä kysyntänä ja mielenkiintona tuotteitamme ja brändiä kohtaan. Odotamme ennätysvuodellemme erittäin vahvaa vuoden jälkimmäistä puoliskoa. Tavoittelemme huikeaa 8000 kappaleen ensirekisteröintiä tälle vuodelle. Tämä nostaisi Kian suurella todennäköisyydellä maamme neljänneksi myydyimmäksi automerkiksi. Tavoitettamme tukee uusien mallien esittely lähikuukausina. Tuomme syyskuussa markkinoille uudistuneen Ceedin. Sen jälkeen lanseeraamme lokakuussa täysin uuden EV6-sähköauton, joka on autovuoden mielenkiintoisin sähköautouutuus. Joulukuussa tuomme markkinoille täysin uuden, viidennen sukupolven Sportagen, joka puhuttelee erityisesti yritysautoilijoita Suomessa”, Kittilä päättää.
Tilaa MyKia-uutiskirje tästä