Pitkän linjan Kia-automyyjä, jyväskyläläinen Timo Happonen, 51, on ollut todistamassa läheltä Kian ihmettä Suomessa. Happonen on työskennellyt Kian parissa aina vuodesta 2004 saakka, jolloin merkin maahantuonti Suomessa alkoi.
”Muistan sen päivän elokuussa 2004, kun ensimmäiset autot saapuivat ja ajoimme ne kellariin piiloon. Avajaisviikonloppuna oli paljon väkeä liikkeellä. Vasta ensimmäisen sukupolven Ceedin tulo vuonna 2006 ja siinä yhteydessä lanseerattu 7 vuoden takuu kuitenkin siivittivät Kian voittokulkua Suomessa”, Happonen kertaa alkua.
Kia on noussut sittemmin Suomen viidenneksi suosituimmaksi automerkiksi yli seitsemän prosentin markkinaosuudellaan.
”Kia on tähdännyt Euroopassa kasvuun ja on myös onnistunut siinä. Merkissä minua kiehtoo Kian halu inspiroida ihmisiä liikkumaan brändilupauksensa – Movement that inspires – mukaisesti”, Happonen kertoo.
”Myyn ihmisille hyvinvointipalveluita”
Rinta-Joupin Autoliikkeessä Jyväskylässä Kia-merkkivastaavana työskentelevä Happonen ei miellä automyyjän työtä pelkäksi auton myymiseksi.
”Automyyjä ei ole enää automyyjä vaan olemme palvelun myyjiä. Se on kaukana siitä, että myymme vain autoja. Myyn ihmisille hyvinvointipalveluita, jotka liittyvät toki autoiluun. Hyvänä esimerkkinä tällaisesta palvelusta käy Kia-huolenpitosopimus”, Happonen mainitsee.
Kia-huolenpitosopimus sopii kaikille, jotka arvostavat huoletonta autoilua ilman yllättäviä kustannuksia.
”Huolenpitosopimusasiakkaat on kaikkein tyytyväisimpiä asiakkaitani. Se on loistava tuote, joka sitouttaa asiakkaat merkkiin tarjoten huoletonta liikkumista. En tarjoaisi sopimusta asiakkaalle, ellei hän itse näkisi sen tuomia etuja”, Happonen alleviivaa.
Happonen myy vuosittain toista sataa uutta autoa ja noin puolet hänen asiakkaistaan valitsee Kia-huolenpitosopimuksen.
Sähköistyminen kiehtoo
Kia on yksi sähköisen liikenteen edelläkävijöistä volyymimerkkien joukossa ja se näkyy myös kysyntänä Jyväskylässä.
”Olemme onnistuneet Kian ladattavien hybridien ja sähköautojen myynnissä. Kian sähköiset autot puhuttelevat asiakkaita, jotka ovat valmiita kokeilemaan uutta. Tykkään itsekin ajaa sähköllä. Ajoin e-Niro-sähköautolle yhdellä latauksella taajama-ajossa kesällä yli 590 kilometriä. Keski-Suomessa asiakkaani ajavat helposti talvikelillä yli 300 kilometriä. Sähköauto on täälläkin toimiva ratkaisu, sillä latausmahdollisuudet paranevat hyvää vauhtia”, Happonen muistuttaa ja kannustaa samalla tutustumaan Kian sähköiseen mallistoon.
Kia-huolenpitosopimus sisältää
- Huolto-ohjelman mukaiset määräaikaishuollot
- Luonnollisesta kulumisesta ja normaalista käytöstä aiheutuvat välttämättömät korjaukset
- Sopimuksessa erikseen hinnoiteltujen lisävarusteiden luonnollisesta kulumisesta ja asianmukaisesta käytöstä aiheutuvien huolto- ja korjaustoimenpiteet
- Vuosihuollon 30 000 km/2 v -huoltoväleillä olevissa malleissa, mikäli sopimukseen merkitty vuotuinen ajomäärä on 20 000 km tai vähemmän
- Ilmastointijärjestelmän huoltotäytön tarvittaessa, enintään joka toinen vuosi
- Kia 24h -tiepalvelun huolenpitosopimuksen päättymispäivämäärään tai sen irtisanomiseen saakka
Lue lisää Kia-huolenpitosopimuksesta tästä.
Tilaa MyKia-uutiskirje tästä.