Kian tehokkaasta Stinger-mallista on tehty 800 kappaleen erikoiserä. Yhdysvaltojen markkinoille esitelty erikoismalli on väritykseltään huomiota herättävän oranssi hiilikuituisin yksityiskohdin.
Stinger GTS:n uusi, dynaaminen nelivetojärjestelmä D-AWD on viritetty erityisesti korostamaan auton luonnetta. Urheilullisessa ajossa 80 prosenttia tehosta ohjautuu takapyörille, ja erityinen Drift mode mahdollistaa reippaan takapyörien sudituksen ilman, että vaihde siirtyy isommalle.
6-sylinterinen, tehokas Stinger GT on ensiesittelystään lähtien ollut suosittu vaihtoehto saksalaisille kilpailijoilleen. Malli on ollut saatavana takavetoisena ja nelivetoisena. Nelivedon edut ovat kiistattomat, mutta monen intohimoisen autoilijan mielestä takaveto on urheilullisessa autossa ainoa oikea vetotapa. Kian tutkimus- ja kehitysjohtajan Albert Biermannin ratkaisu oli kehittää Stinger GTS:stä neliveto, jolla on takavetoisen luonne.
365-hevosvoimainen tuplaturbo
Kian uusi D-AWD-nelivetojärjestelmä tarjoaa seuraavat ajotilat:
– Comfort-tila ohjaa 60 prosenttia tehosta takapyörille, joka tarjoaa tasapainoisen ajotuntuman
– Sport-tila ohjaa takapyörille 80 prosenttia tehosta
– Drift-tila muuttaa auton täysin takavetoiseksi ja mahdollistaa esimerkiksi hallitun sivuluisun ylläpitämisen harjoiteltaessa muulta liikenteeltä suljetulla alueella
Parannettu ajonvakautusjärjestelmä helpottaa auton hallintaa eri tilanteissa. Lisäksi taka-akselin tasauspyörästössä on mekaaninen lukko, joka parantaa pitoa tasaamalla tehoa takapyörien kesken.
Stinger GTS:ssä on sama 3,3-litrainen, tuplaturbolla varustettu V6-voimanlähde kuin GT-mallissa. Moottorin teho on 365 hevosvoimaa ja suurin vääntö 510 Nm. Vaihteistona on 8-vaihteinen automaatti.
Tilaa MyKia-uutiskirje tästä ja voita Kia ProCeed GT-Line viikoksi käyttöösi!