Kia aloitti vuoden 2021 näyttävästi julkaisemalla uuden logon ja brändisloganin ”Movement that inspires”. Tarina sai jatkoa helmikuun alussa Suomessa, jolloin Kia lanseerasi brändiuudistuksen medialle sekä jälleenmyyjille. Tapahtuma lähetettiin livenä studiosta Helsingin Lauttasaaresta. Kyseessä oli ensimmäinen kerta Kialle Suomessa, kun merkki järjesti lehdistötilaisuuden ja jälleenmyyjäkokouksen studiosta suorana livelähetyksenä.

Liikkumisratkaisuja asiakkaille

Kian julkaiseman uuden strategian mukaan Kia luo autonvalmistuksen lisäksi kestäviä liikkumisratkaisuja asiakkaille.

Kian uusi yritysnimi Kia Corporation osoittaa sitoutumista yhtiön pitkän aikavälin ”Plan S” -liiketoimintastrategiaan. Vuonna 2020 lanseeratun Plan S:n tavoitteena on luoda Kialle johtava asema tulevaisuuden liikkumisalalla laajentamalla liiketoimintaa sähköautoilla sekä tarjoamalla uusia liikkumispalveluita ja -ratkaisuja.

”Kia on moniin valmistajiin verrattuna jo pitkällä sähköautojen valmistamisessa ja liikkumispalveluiden kehittämisessä. Kian strategiana on saavuttaa johtava asema maailman sähköautomarkkinoilla. Kia on menossa kovaa vauhtia kohti tavoitettaan. Arviolta 30 prosenttia Kian Euroopan automyynnistä on täyssähköautoja jo vuonna 2025”, sanoo Kia Brand Director Rami Kittilä.

Uusi sähköauto ennakkomyyntiin jo keväällä!

Kia tulee vahvistamaan globaalia sähköautojen valikoimaansa seitsemällä täysin uudella täyssähköautolla vuoteen 2027 mennessä. Ensimmäisen Kian seuraavan sukupolven sähköauton ennakkomyynti alkaa Suomessa jo tämän vuoden huhtikuussa. Kyseessä on crossover-malli ”CV”, jonka toimintamatka sähköllä on yli 500 kilometriä. Tämä on myös Kian ensimmäinen globaali automalli brändin uudella logolla. Samalla se on ensimmäinen Kia, joka tulee tuotantoon vain täyssähköautona.

”Kian tavoitteena on saavuttaa vuosikymmenen puoliväliin mennessä 6,6 prosentin markkinaosuus maailmanlaajuisista sähköautomarkkinoista. Kia tavoittelee 500 000 kappaleen globaalia sähköautomyyntiä vuoteen 2026 mennessä. Euroopan markkinoilla tulee olemaan erittäin iso merkitys Kian sähköistymisstrategiassa. Kia myy arviolta noin 200 000 täyssähköautoa Euroopassa jo tämän vuosikymmenen puolivälissä”, Kittilä kertoo.

Kia Brand Director Rami Kittilä

Ennätysvauhdissa Euroopassa

Uusia Kia-autoja myytiin viime vuonna Euroopassa yhteensä 416 715 kappaletta. Merkin Euroopan markkinaosuus nousi ennätykselliseen 3,5 prosenttiin. Myös Suomessa Kia saavutti kaikkien aikojen ennätyksen 7,3 prosentin markkinaosuudellaan nousten samalla maamme viidenneksi rekisteröidyimmäksi automerkiksi.

”Kia on merkki, joka on systemaattisesti pystynyt kasvattamaan markkinaosuuttaan Euroopassa. Se on osoitus strategiamme toimivuudesta. Kia on uudistamassa sähköisten autojen suunnittelua, kehitystä ja tuotantoa siten, että se pystyy vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin jo suunnitteluvaiheessa. Lisäksi mukauttamalla Kian uutta E-GMP-sähköautoalustaa, johon täysin uusi CV perustuu, merkki pystyy tarjoamaan sisätiloiltaan luokkansa parhaita autoja”, Kittilä sanoo.

Tilaa MyKia-uutiskirje tästä!