“Kia-ilmiö” siivittää kasvua Suomessa!

Kian tammi-kesäkuun markkinaosuus nousi Suomessa 7,0 prosenttiin. Kyseessä on merkin kaikkien aikojen paras ensimmäinen vuosipuolisko kappalemääräisesti (3868 kpl) mitattuna Suomessa.

Kia jatkoi kesäkuussa vahvaa suoriutumistaan henkilöautomarkkinoilla ollen maamme neljänneksi rekisteröidyin merkki. Kian kesäkuun markkinaosuus nousi 8,7 prosenttiin. Saavutus oli Kian kolmanneksi korkein markkinaosuus merkin historiassa Suomessa. Samalla se vahvisti Kian asemaa Suomen viidenneksi rekisteröidyimpänä henkilöautomerkkinä jättäen muun muassa Fordin taakseen.

”Kian saavutus on erittäin kova volyymimerkkien kilpailun huomioiden. Autoalan voimasuhteissa on tapahtunut myydyimpien automerkkien kohdalla muutos. Moni ennen kymmenen myydyimmän merkin joukossa ollut merkki on pudonnut sieltä pois. Suomessa ja Ruotsissa tätä muutosta on vauhdittanut ”Kia-ilmiö”, joka on siivittänyt merkin ennätykselliseen nousuun. Kian uudistunut brändi, laatu ja laaja mallisto yhdistettynä innovatiivisiin sähköisiin tuotteisiin ovat herättäneet kuluttajien ennennäkemättömän kiinnostuksen Kiaa kohtaan merkkinä”, sanoo Kia Brand Director Rami Kittilä.

EV6 Suomeen syksyllä

Myös Ruotsissa Kia on vahvassa kasvussa. Kia on maan kolmanneksi myydyin (tammi-toukokuu) automerkki 8.8 prosentin markkinaosuudellaan. Kia on myös Ruotsin vähäpäästöisin automerkki 16 myydyimmän automerkin joukossa.

”Kian markkinakehitystä vauhdittaa hybridi- ja sähköautomalliston laajeneminen. Tulemme syksyllä lanseeraamaan Suomessa täysin uuden EV6-sähköauton, joka on ensimmäinen Kian seuraavan sukupolven sähköautoista. EV6:n ennakkokysyntä on ollut ennätyksellisen vilkasta. Pystymme kuitenkin toimittamaan ensimmäiset autot asiakkaillemme jo tulevana syksynä”, Kittilä kertoo.


Tilaa MyKia-uutiskirje ->