Kia Sorenton lanseeraustapahtuma järjestettiin Suomessa syyskuun lopulla Hirsalassa pidetyssä GeoGolf-kutsukilpailussa. Kia oli samalla tapahtuman pääyhteistyökumppani.

GeoGolf on suomalainen innovaatio, joka on tarkoitettu kohdeharjoitteluun ja kisaamiseen. Pelaaminen tapahtuu eri värisillä palloilla ja järjestelmä tunnistaa kunkin pelaajan osumat automaattisesti. Ensimmäisen kohteensa GeoGolf avasi Hirsala Golfin rangella, missä käytiin Geometric Golf Kia Chipmasters -kilpailu. Tapahtumassa oli myös koeajettavissa täysin uusi, neljännen sukupolven Kia Sorento, joka lanseerataan Suomessa 2.-10. lokakuuta.

GeoGolf-laitteen ensimmäinen versio on halkaisijaltaan 2 metrinen ”maalitaulu”, johon pelaaja yrittää palloa lyömällä osua. Maalitaulussa on viisi kehää, joihin osuessaan pelaaja saa pisteitä. Mitä keskemmälle osuu, sitä enemmän saa pisteitä. Maalitaulu on liikuteltavissa ja esimerkiksi avajaiskisassa siihen lyötiin 20 metristä aina 65 metriin saakka. Maalitaulussa olevat kamerat tunnistavat eriväriset pallot ja lähettävät osumatiedot järjestelmään. Lopullinen tuote tulee olemaan massiivinen, halkaisijaltaan jopa kuusi metriä.

”Kisasta jäi äärimmäisen positiiviset fiilikset. Kisa oli viihdyttävä ja rento. Tällaiseen uuteen juttuun oli mukava tuoda täysin uusi Kia Sorento, jota oli mukava esitellä golfista ja GeoGolf-konseptista kiinnostuneille asiakkaille” sanoi Kia Brand Director Rami Kittilä tyytyväisenä.

Ensimmäisen Geometric Golf Kia Chipmasters -kilpailun voitti Mirva Saunamäki – onnittelut voittajalle!

Lisää aiheesta: https://www.geo-golf.com/galleria/

Lähde: Suomen Golfkentät ry: https://www.suomengolfkentat.fi/viestinta/honour-golf/geogolf_avajaiset.html

Kuva: Jukka Rimpiläinen