Delta Auto Herttoniemen Kia-myyntivastaava Otto Nyström tunnetaan sosiaalisessa mediassa Otto Automyyjänä. Nyström on brändännyt itsensä vuosien aikana helposti lähestyttävänä automyyjänä.

”Tarkkaa lukua sosiaalisen median kautta tulleista kaupoista en osaa sanoa, mutta kyllä sieltä on tullut noin 10 ostavaa asiakasta vuodessa”, Nyström arvelee.

Nyström ihmettelee lähes 2000 uuden Kia-auton myyntikokemuksella, kuinka vähän automyyjät hyödyntävät sosiaalista mediaa alalla.

”Alalla toimitaan pääsääntöisesti provisiopalkalla samoin kuin asuntokaupassa, jossa lähes kaikki välittäjät brändäävät itsensä sosiaalisessa mediassa. Automyyjän on kuitenkin tärkeää erottua muista myyjistä. Myyjän onkin joka päivä hyvä miettiä, miksi asiakas soittaisi juuri minulle ja miten myyjä olisi helpoiten tavoitettavissa. Saamani palaute Otto Automyyjästä on ollut pelkästään positiivista”, Nyström kertoo.

”Teen töitä yrittäjäasenteella”

Nyströmin Otto Automyyjä -Facebook-profiililla on yli 1500 seuraajaa. Profiilin kansikuvassa lukee ytimekkäästi: #KiatMyyOtto. Nyström päivittää someen säännöllisesti kuvia esimerkiksi uusien Kia-autojen luovutuksista. Neljän lapsen perheenisä on tavoitettavissa kellonajasta riippumatta.

”Tyypillinen päivä alkaa aamulla ennen kello 9:ää ja kestää noin kello 18:aan asti. Teen itse kuitenkin töitä yrittäjäasenteella, joten päivä saattaa helposti jatkua kotona illalla. Samoin aamut kuluvat puhelimessa ennen liikkeeseen saapumista.”

Nyströmin mukaan hyvä autokauppias pitää mitä lupaa, eikä lupaa liikoja.

”Valheella on autokaupassakin lyhyet jäljet ja niistä jää aina kiinni. Itse olen ajatellut asian niin, että jokainen voi myydä asiakkaalle yhden auton, mutta luottamus punnitaan viimeistään toista autoa myytäessä.”

Tilaa MyKia-uutiskirje tästä ja voita ladattava Ceed Sportswagon käyttöösi!