Suomen parhaat Kia-huoltoneuvojat on valittu

Kia järjestää joka toinen vuosi kilpailun merkin parissa toimiville huoltoneuvojille. Haastavien tehtävien edessä parhaidenkin välille syntyy eroja.

Asiakaspalvelu on tärkeä osa asiakaskokemusta. Autoalalla asiakaspalvelutilanteita tulee vastaan paitsi autoa hankittaessa, myös säännöllisesti toistuvien määräaikaishuoltojen yhteydessä. Kia kouluttaa säännöllisesti jälleenmyyjäverkoston henkilökuntaa tasalaatuisen ja parhaan mahdollisen palvelun takaamiseksi kaikille asiakkaille.

Toki osaamista täytyy myös testata. Kia järjestää huoltoneuvojille kahden vuoden välein mahdollisuuden päästä näyttämään omaa osaamistaan sekä kirjallisten tehtävien että simuloitujen asiakastilanteiden parissa. Tänä vuonna kuusi finalistia pääsivät muun muassa selvittämään haastavia asiakaspalvelutilanteita, kertaamaan Kian palvelukonseptia sekä kertomaan näkemyksensä huoltotoiminnan tulevaisuudesta sähköistyvässä automarkkinassa.

Kuten totuttua, kilpailun taso on kova ja voittoon vaaditaan monen osa-alueen tasapainoista ja tarkkaa hallintaa. Tänä vuonna voitto meni Hedin Automotiven Lahden toimipisteessä työskentelevälle Antti Ruotsalaiselle. Voiton myötä Antti pääsee edustamaan Suomea toukokuussa Koreassa järjestettävään kansainväliseen finaaliin.

Kia Magazine toivottaa Antille menestystä matkalle!

SASC 2025 Finaalin lopputulokset

1. Antti Ruotsalainen, Hedin Automotive Lahti

2. Ville Matilainen, Nelipyörä Hyvinkää

3. Juho Hälinen, Hedin Automotive Helsinki Konala

4. Mari Heiskanen, Nelipyörä Kouvola

4. Roope Mäkinen, Wetteri Lempäälä

4. Tiia Piitulainen, Hedin Automotive Hämeenlinna