Kia aloitti vuoden 2021 näyttävästi, kun Kia Motors Corporation paljasti yhtiön uuden logon ja brändisloganin. Uuden logon käyttöönotto edustaa yhtiön pyrkimyksiä luoda johtava asema tulevaisuuden liikkumispalveluissa. Samalla Kia julkaisi uuden brändi-iskulauseen, joka kuvaa merkin rohkeaa tavoitetta: ”Movement that inspires.”
Kian uusi logo perustuu kolmeen eri käsitteeseen: symmetriaan, rytmiin ja nousuun. Symmetria heijastaa asiakkaiden liikkumistarpeiden ja ympäristövastuun lähentymistä. Rytmi ilmentää Kian jatkuvasti kehittyvää muutosta luoviin liikkumistapoihin. Uuden logon nouseva luonne puolestaan symboloi Kian sitoutumista tuomaan asiakkaille inspiroitumishetkiä jokaisessa merkin kohtaamispisteessä.
Logo paljastettiin taivaalla
Kian uusi logo paljastettiin ennätyksellisellä pyroteknisellä esityksellä Soulin taivaalla Koreassa. Tapahtumassa 303 “pyrodronea” laukaisi ilotulitteita juhlistaen samalla Kian uutta alkua. Kia saavutti esityksellään Guinnessin ennätyksen, kun useimmat miehittämättömät ilma-alukset laukaisivat ilotulitteita samanaikaisesti. Häikäisevä paljastus on nähtävillä Kia Global YouTube -kanavalla keskiviikkona 6. tammikuuta klo 12: Kia Motors Worldwide
Kia kertoo lisää merkin uudesta brändistrategiasta ja filosofiasta tammikuun 15. päivä, jolloin merkki järjestää New Kia Brand Showcase -tapahtuman. Tapahtumaa voi seurata Kia Global YouTube -kanavalta.
Ennätysvuosi Suomessa
Vuonna 2004 Suomessa lanseerattu Kia on noussut yhdeksi maamme suosituimmaksi autobrändiksi. Kia teki vuonna 2020 historiaa Suomessa saavuttamalla viidennen sijan henkilöautojen ensirekisteröinneissä. Kian viime vuoden markkinaosuus nousi 7,3 prosenttiin, mikä on merkin kaikkien aikojen ennätys Suomessa.