Aina palveluksessa

Delta Auto Herttoniemen Kia-myyntivastaava Otto Nyströmillä tuli keväällä kymmenen vuotta täyteen automyyjänä. Nyström muistaa yhä ensimmäiset Kia-kauppansa.

”Ensimmäinen myymäni auto oli Kia Ceed ja heti perään Kia Sportage. Tuo Sportage on vieläkin samalla asiakkaalla. Tapasin auton ostaneen vanhemman herran sattumalta juuri kymmenenvuotispäivänä. Vaihdettiin kuulumiset ja muisteltiin kymmenen vuoden takaista autokauppaamme. Tämänkin asiakkaan kanssa tulee kuulumiset vaihdettua muutaman kerran vuodessa. Monesta asiakkaasta on tullut vuosien varrella hyviä tuttuja, joiden kanssa tulee oltua tekemisissä usein”, Nyström kertoo.

Yli 1700 myytyä Kia-autoa

Nyström on palvellut uransa aikana tuhansia Kia-asiakkaita. Nimenomaan palvellut. Neljän lapsen perheenisä on asiakkaiden käytettävissä kellonajasta riippumatta.

”Menen joka aamu töihin ajatuksella. että tänään en ole vielä myynyt mitään. Positiivinen vire ja reipas asiakkaan kohtaaminen kantavat päivästä toiseen. Ei pidä lannistua, vaikka ei olisi viikkoon onnistunut myymään mitään, koska välillä tulee hiljaisia kausia ja välillä saattaa mennä vaikka 15 autoa viikossa kaupaksi. Silti ei pidä tuudittautua siihen, että nyt kauppa käy, vaan joka päivä alkaa nollasta. Pitkä ja järjestelmällisesti tehty ura tietysti auttaa laajan asiakaskunnan myötä. Vuosien varrella on tullut myös sellaisia yritysasiakkuuksia, jotka haluan hoitaa myös lomalla. Tähän työhön tulee sitoutua sataprosenttisesti, jos tahtoo tuloksia”, Nyström painottaa.

Ja niitä tuloksia Nyströmillä on tullut. Sosiaalisessa mediassa Otto Automyyjänä itsensä brändännyt Nyström on vuodesta toiseen yksi eniten uusia Kia-autoja myyneistä ammattilaisista. Uusia Kia-autoja hän on myynyt urallaan jo yli 1700 kappaletta.

”Vuodessa tulee kymmeniä kauppoja myös sosiaalisen median kautta”, Nyström laskee.

Asiakaskohtaamiset työn suola

Nyström on ollut rakentamassa Kian ainutlaatuista menestystarinaa Suomessa. Hän on aitiopaikalta nähnyt brändin ja tuotteiden kehityksen.

”Kian tuotteiden ja malliston muutosten myötä asiakaskunta on laajentunut vuosien aikana entisestään. Nyt asiakkaat vaihtavat Kiaan useasti niin sanotuista premium-merkeistäkin, mutta onneksi myös aikaisemmat Kia-asiakkaat ovat pysyneet matkassa.  Erilaiset asiakkaat ja asiakaskohtaamiset ovatkin yksi isoimmista asioista, jonka takia työ on niin mukavaa!”

Myös työn monipuolisuus ja varsinkin tuotteiden sähköistyminen kiehtovat.

”Autoissa on nykyään paljon erilaisia turvalaitteita ja tekniikkaa, joista myyjän on oltava ajan tasalla. Opittavaa riittää joka päivälle. Sähköistymisen myötä tuntuu asiantuntijamyyjän roolin kasvaneen kovasti. Päivittäin tulee useita kysymyksiä sähköistymiseen liittyen. Useimmiten kysytään eri hybridivaihtoehtoja ja niiden termistöjä käydäänkin useasti läpi ja mietitään asiakkaan kanssa yhdessä, että mikä olisi sopivin ratkaisu juuri hänen päivittäiseen käyttöön. Lisäksi useasti mietitään, miten asiakkaan kotona ja töissä lataaminen onnistuu ja mitä muutoksia siellä pitää tehdä. Sähkömiehen konsultaatiota tulee suositeltua usein.”

Tilaa MyKia-uutiskirje ->