Kia teki vuonna 2020 historiaa Suomessa nousemalla maamme viidenneksi rekisteröidyimmäksi henkilöautomerkiksi. Kian viime vuoden markkinaosuus nousi 7,3 prosenttiin, mikä on merkin kaikkien aikojen ennätys Suomessa. Kia teki selvän eron kuudenneksi rekisteröidyimpään Fordiin, jonka autoja rekisteröitiin yhteensä noin 900 kappaletta Kiaa vähemmän.

”Asetimme viime vuoden alussa tavoitteen, että olemme Suomen viidenneksi rekisteröidyin automerkki vuonna 2020. Tavoitteemme toteutui poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta. Tästä suuri kiitos kuuluu sitoutuneelle jälleenmyyjäverkostollemme sekä tietysti uskollisille Kia-asiakkaillemme”, sanoo Kia Brand Director Rami Kittilä.

Sähköinen mallisto siivitti nousua

Kian nousua siivitti yksi markkinoiden laajimmista sähköisistä mallistoista, joka vahvistui entisestään vuonna 2020. Kia lanseerasi viime vuonna muun muussa Ceedin ladattavat hybridiversiot sekä täysin uuden Sorento hybridin.

”Kialla on The Power to Surprise -brändilupauksensa mukaisesti kyky yllättää. Merkki pystyy jatkuvasti tuomaan markkinoille uusia sähköisiä malleja, joissa yhdistyvät näyttävä muotoilu, teknologinen osaaminen sekä ensiluokkainen laatu. Nämä ominaisuudet yhdessä ovat nostaneet Kian yhdeksi Suomen halutuimmaksi autobrändiksi”, Kittilä sanoo.

Kia Brand Director Rami Kittilä povaa Kialle vahvaa menestystä myös vuonna 2021.

Vuosi 2021 Kialla vahva

Myös vuosi 2021 tulee olemaan Kialle Suomessa vahva. Merkki tuo heti tammikuussa markkinoille Ceedin uudet kevythybridiversiot. Romutuspalkkion piiriin Kialta mahtuu puolestaan 46 eri autoa. Jou­kos­sa on niin täyssähköau­to­ja, la­dat­ta­via hy­bri­dejä, hy­bri­dejä, ke­vyt­hy­bri­dejä kuin polt­to­moot­to­ri­au­to­ja­kin.

”Merkki jatkaa vahvaa sähköistymistään tämän vuoden aikana. Esittelemme maaliskuussa Sorenton ladattavan hybridiversion. Lisäksi näemme vuoden jälkimmäisellä puoliskolla täysin uuden Kian seuraavan sukupolven sähköauton, joka viitoittaa Kian sähköistä tulevaisuutta”, Kittilä kertoo.

Tilaa MyKia-uutiskirje tästä!