Vuoden parhaaksi valittu Kia-huoltopiste: ”Kaikki lähtee hyvästä fiiliksestä”

Hedin Automotive Järvenpää palkittiin vuoden parhaana Kia-huoltopisteenä. Liikkeessä panostetaan henkilökunnan viihtyvyyteen.

Vuoden 2023 parhaana Kia-huoltopisteenä on palkittu Hedin Automotive Järvenpää. Palkinnon vastaanottaneen Kia-huoltopäällikkö Samuli Järvisen mukaan liikkeen menestysresepti on ollut yksinkertainen.

”Olen halunnut, että täällä on rento ja hyvä meininki. Kaikki lähtee hyvästä fiiliksestä. Kun työntekijöillä on hauskaa ja hyvä olla, se näkyy myös asiakkaille. Työntekijöistä välittyvästä iloisesta asenteesta olemme saaneet myös asiakkailta positiivista palautetta”, Järvinen kertoo Kia-maahantuonnin Astara Finlandin järjestämässä palkintotilaisuudessa.

Yksi tärkeimmistä palkintokriteereistä onkin asiakastyytyväisyys, joka mittaa päivittäisen tekemisen laadun. Kian valtakunnallinen huoltoverkosto koostuu noin 40 pisteestä. Palvelun laatua seurataan asiakaskyselyillä sekä palvelututkimuksilla.

Vasemmalla palkinnot luovuttaneet Astara Finlandin edustajat Erkki Castren ja Ari Jääskeläinen. Palkinnon vastaanotti Samuli Järvinen.

”Meillä on Järvenpäässä se etu puolellamme, että tunnemme alueen asiakkaat ja heidän autonsa erittäin hyvin”, Järvinen kertoo.

”Sama pätee myös toisin päin. Asiakkaat tuntevat myös meidän tiskin työntekijät hyvin”, jatkaa Mira Vestala, joka palvelee huollon tiskillä Kia-asiakkaita työnjohtajana.

Korjaamomaailma tuttu

Sekä Järvistä että Vestalaa auttaa työssään se, että he tuntevat korjaamomaailman myös mekaanikon näkövinkkelistä.

”Siitä on valtava etu, että puhumme samaa kieltä mekaanikkojen kanssa. Kun tulin alalle, luulin osaavani kaiken. No, eihän se ihan niin ollutkaan, mutta ajattelin, että voin oppia kaiken. Omaa ja myös mekaanikkojen työtä helpottaa se, että ymmärrän, mitä korjaamohallissa tapahtuu. Välillä saatan itsekin osallistua korjaamotöihin”, Järvinen avaa.

Myös Vestalalla on vankka tausta korjaamohallista autojen parista. Hän opiskeli alkujaan autoasentajaksi. Reilu vuosi sitten hän suoritti työnjohdon erikoisammattitutkinnon. Vestala on saanut myös valtakunnallista tunnustusta työstään. Hän sijoittui viime vuonna kuudenneksi Kia Service Advisor Skills Cup -kilpailussa, jossa etsitään Suomen parasta Kia-huollon asiakaspalvelijaa.

Koulutukseen panostetaan

Liikenteen sähköistyminen asettaa huoltopisteille jatkuvasti uusia vaatimuksia. Siksi henkilökunnan kouluttaminen on tärkeää, jotta vaativimpiinkin haasteisiin pystytään vastaamaan. Kia-maahantuonti kouluttaakin säännöllisesti verkoston ammattilaisia tehtävästä riippumatta. Koulutukset pohjustavat sitä, että asiakastyytyväisyys pysyy parhaalla mahdollisella tasolla.

”Maahantuonnin ja koulujen kanssa tehtävä yhteistyö on meillä tärkeässä roolissa. Meidän jokaisen on päivitettävä osaamistamme säännöllisesti, jotta pystymme vastaamaan asiakkaiden haasteisiin. Varsinkin nuorten kouluttaminen on meille tärkeää. Nuorille on annettava mahdollisuuksia edetä uralla”, Järvinen päättää.

Hedin Automotive Järvenpää palvelee Kia-automyynnin ja -huollon asiakkaita osoitteessa Alhotie 12.