Kian brändi jatkaa nousuaan

Kia Motors on rankattu maailman arvostetuimpien brändien joukkoon jälleen kerran. Tämä ilmenee Interbrandin 2017 Best Global Brands -tutkimuksesta. Kian brändin arvo on noussut kuusi prosenttia viimeisen 12 kuukauden aikana sen ollessa nyt 6,68 miljardia dollaria.

”Kian jatkuvat pyrkimykset kehittää ja määritellä uudelleen itseään ovat kriittisiä tekijöitä sen brändin arvon pitkäkestoisessa kehityksessä”, sanoo Mike Rocha, Global Director of Brand Valuation, Interbrand-tutkimusyhtiöstä.

”Kia Stingerin lanseeraus ja uuden ”Beat 360” -brändikokemuskeskuksen avaaminen Soulissa, täyttävät suuret odotukset yhtiön valoisasta tulevaisuudesta”, Rocha jatkaa.

Huima kasvu 10 vuodessa

Kia on rankattu toisensa vuonna peräkkäin maailman 69 arvokkaimmaksi brändiksi maailmassa. Kian brändin arvo on kasvanut 645 prosenttia sitten vuodesta 2007. Kia on nyt maailman 11. arvostetuin autobrändi.

”Tämä tulos motivoi meitä tavoitteessamme tulla halutuimmaksi autoteollisuuden brändiksi kuluttajien silmissä”, sanoo Charles Suh, Senior Vice President of the Corporate Marketing Division, Kia Motorsilta.

Kia nimettiin laadukkaimmaksi automerkiksi Yhdysvalloissa arvostetussa J.D. Power 2017 Initial Quality Study (IQS) -tutkimuksessa jo toisena vuonna peräkkäin. Kia on saavuttanut myös Saksassa ja Iso-Britanniassa tänä vuonna ykköstilan J.D. Powerin luotettavuustutkimuksessa.

Kia on äskettäin lanseerannut Stinger– ja Niro-mallit, jotka lisäävät kiinnostusta merkkiä kohtaan. Stinger on Kian uusi lippulaivamalli, joka saapuu Suomeen marraskuussa. Niro puolestaan oli markkinoiden ensimmäinen crossoverin ja hybridin yhdistelmä, joka on saatavilla nyt myös ladattavana hybridiversiona.

Samaan aikaan kun Kia on vahvistanut mallistoaan, yhtiö on ollut virallisena yhteistyökumppanina useissa eri huippuluokan urheilutapahtumissa. Sponsorointisopimukset (FIFA, UEFA, NBA, LPGA ja Australian Open) ovat mahdollistaneet asiakkaiden tavoittamisen ympäri maailman.